Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlsíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

Informatické myšlení,
sumář pro média

Více

Rovnou k jádru pudla. Novinářským stylem

media2Informatické myšlení je strukturované myšlení aplikované na obor informatiky. Stručně řečeno, je to schopnost myslet jako informatik. Umět analyzovat problém, najít způsob jeho řešení, a to rozdělit do jednotlivých dílčích kroků tak, aby bylo možné vše realizovat. Programování je jen jednou z možností, jak informatické myšlení využít a uplatňovat.

Více o informatickém myšlení

Informatické myšlení pomáhá rozvíjet kreativitu v hledání řešení a postupů, jak analyzovat a řešit situace nebo “problémy”. V centru je zde schopnost hledat řešení, nikoliv hotový postup, který by měl být pouze memorován. Nalezené možnosti řešení je také třeba umět porovnat a vybrat to nejlepší, nejefektivnější nebo nejvhodnější pro danou situaci. V neposlední řadě zahrnuje také komplexnost pohledu na zadání, což přináší dovednosti a způsoby uvažování, které je možné využít v každodenních situacích.

Toto vše často není zohledněno ve výuce informatiky na základních a středních školách. A tento projekt si klade za cíl napomoct ke změně, která tento stav zlepší. Princip změny je takový, že stávající obor ICT bude rozdělen do dvou nových. Jedním z nich je informatické myšlení, druhým digitální gramotnost, tedy dovednosti a znalosti pro práci s počítačem.

Více o změnách ve výuce

NÚV se chystá do konce roku 2019 zveřejnit nové rámcové vzdělávací programy, mezi nimi i revidovaný rámcový vzdělávací program pro obor informatika/ICT. Od září 2021 se pak podle nich má učit ve školách.

 

Pro média:

Ke stažení:

 

Co to je informatické myšlení?Učitel a žák si hrají s Dashem

Informatické myšlení uplatňujeme při efektivním řešení problémů:

  • pečlivě formulujeme, v čem problém spočívá a čeho chceme dosáhnout.
  • hledáme a testujeme různé postupy řešení, z nichž pak vzhledem k okolnostem vybíráme ten nejvhodnější,
  • postupy se přitom snažíme tvořit tak, abychom je už nemuseli provádět sami.

Kdykoliv zadáváme práci tak přesně, abychom si mohli být jisti výsledkem, používáme informatické myšlení. 

Příklady využití IM v praxi

Více o IM

 

Ptejte se nás

Jan Schönbauer, PR manažer

Tel: 724 689 284
Email: jan@schonbauer.eu

Informatické myšlení nemá dostatečný prostor

Změňme to

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů