Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

flag en

Modelové školní vzdělávací programy

Na tomto webu zveřejněná řada učebnic „Informatika PRIM“ odpovídá inovovanému státnímu Rámcovým vzdělávacím programům z informatiky pro základní školy a gymnázia z roku 2021. K nim byly vytvořeny pro potřebu škol a učitelů modelové školní vzdělávací programy pro snadnější sestavení obsahu vzdělávání v informatice podle nových RVP. Školy se mohou, pokud se tak rozhodnou, jimi inspirovat nebo je převzít tak jak jsou, nebo si je upravit.

 Modelové ŠVP jsou propojeny s výše uvedenou řadou učebnic, kterou najdete ke stažení nebo k přímému přístupu na tomto webu v menu Učebnice.

PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLY: zs icon    PRO GYMNÁZIA: g icon

Autorství a proces tvorby

  • Modelové školní vzdělávací programy vytvořili autoři jednotlivých učebnic pod vedením a s finální autorizací Jiřího Vaníčka a Jana Berkiho. Jejich znění projednal a připomínkoval odborný panel pro inovaci kurikula informatiky při NPI.
  • ŠVP ZV vznikal v průběhu roku 2020, ŠVP G v druhém pololetí roku 2021.

 

Vysvětlivky k zavádění nových ŠVP:

  • Tyto ŠVP jsou navrženy jako "finální", nejsou primárně určeny pro přechodné období přechodu na novou informatiku. Modelové ŠVP ukazují, jak může ŠVP vypadat po přechodném období, tedy po r. 2024.
  • V přechodném období může škola své ŠVP "namixovat": může vzít některé (libovolné) téma nebo více témat z těchto modelových ŠVP a přidat je k stávajícímu obsahu, vyučovanému podle starých RVP (nebo některá témata nahradit). Takto může začleňovat nová témata do své výuky postupně. 
  • Pro přechodné období je možné zařazovat témata i do jiného ročníku, než pro který jsou primárně určena (s přihlédnutím k tomu, že učebnice jsou cíleny pro daný věk žáka). Je to dáno mj. tím, že informatika se v přechodném období nebude učit ve všech ročnících. V důsledku tohoto učitel v přechodném období může stejné téma současně učit i v různých ročnících.

 

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů