Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

flag en

programování v Scratch pro pokročilé - projekty pro 2 stupeň ZŠ.png

 

Metodická příručka nabízí pro výuku na 2. stupni základní školy devět různě náročných a tematicky zaměřených projektů, v nichž žáci mohou objevovat možnosti prostředí SCRATCH. Programování těchto projektů volně navazuje na základní dovednosti a první zkušenosti se Scratch získané podle výukových a učebních materiálů J. Vaníček a kol.: Programování ve Scratch pro 2. stupeň základní školy.

 
Vzdělávací materiál

 

Oblast:
programování
Stupeň školy:
2. stupeň ZŠ
Autor:
doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.; PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.; PhDr. Jiří Štípek, PhD.

Stáhnout příručku
Nákupní seznam   Kulička    
Cestování po světě  Ohňostroj  Interaktivní pohlednice  Ostrov pokladů  Hra bludiště Hodiny  Variace na Piano Tiles

Metodická příručka představuje devět projektů pro práci žáků s prostředím Scratch. Jedná se o programátorské projekty, nikoliv o běžné školní úlohy či o aktivity pro projektovou výuku. Žáci při jejich řešení navrhují, jak úlohu rozdělit na menší úlohy, zkounají, jak pokračovat v sestavování programu, objevují, jak fungují některé bloky Scratch a jejich kombinace.

Výběr a pořadí zařazení projektů do výuky záleží ryze na pedagogickém zvážení učitele. Některé projekty, tzv. malé projekty (Nákupní seznam, Kulička), jsou relativně jednoduché a časově nenáročné a mohou sloužit jako „rozcvička“ pro práci žáků se Scratch nebo jako příprava na projekty, které už jsou časově i programátorsky náročnější (Ostrov pokladů, Bludiště, Variace na Piano Tiles, aj.).

Snahou autorů je, aby projekty nebyly jen zajímavou aktivitou pro výuku informaticky zaměřených předmětů, ale i příležitostí pro uplatnění dovedností a znalostí žáků z dalších předmětů (např. matematiky, hudební výchovy) včetně jejich dosavadních dovedností používat digitální technologie (při zpracování zvuku a fotografií apod.).

Obsah

ÚVOD

MALÉ PROJEKTY

  • Nákupní seznam
  • Kulička

PROJEKTY

  • Cestování po světě
  • Ohňostroj
  • Interaktivní pohlednice
  • Ostrov pokladů
  • Hra Bludiště
  • Hodiny
  • Variace na Piano Tiles

 

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů